december 8, 2022

Startupmix.nl

Dé startup blog van NL!

Boost de slagingskansen van je startup met deze tips!

Het beginnen van een eigen onderneming is voor veel mensen iets ontzettend spannends. Dit komt met name door het feit dat je waarschijnlijk een flink risico gaat nemen. Dit kunnen financiële risico’s zijn, maar ook risico’s op tijdverlies of risico’s op het gebied van verlies van zekerheid. Toch is het iets dat veel mensen wel ambiëren. Het idee dat je je eigen baas bent wordt namelijk al snel als iets leuks ervaren en daarom kiezen veel mensen er toch voor om een onderneming te starten. Ben jij van plan om binnenkort een onderneming te starten? Lees dan snel verder. In deze blog geven we je namelijk enkele tips die de slagingskans van jouw onderneming significant zullen vergroten.

Marktonderzoek

Over het algemeen wordt een bedrijfsidee geboren uit een probleemsituatie waar je zelf in verzeild bent geraakt. Je loopt bijvoorbeeld tegen een situatie aan waarin je denkt: “Hey, dit zou nu handig zijn”. Ondanks het feit dat deze oplossing waarschijnlijk als een top idee klinkt, kun je hier niet direct mee aan de slag. Je dient namelijk te onderzoeken of er meer mensen tegen dit probleem aanlopen. Dit kun je doen middels een marktonderzoek. Je kunt deze offline uitvoeren, maar je kunt er ook voor kiezen om het marktonderzoek online uit te voeren. Dit tweede is een stuk goedkoper en daarnaast een stuk minder tijdrovend dan een offline marktonderzoek. Uit het marktonderzoek zal blijken of er voldoende vraag is naar een oplossing voor het geschetste probleem. Ben je nu op zoek naar een online marktonderzoek? Bekijk dan zeker eens https://www.factsnapp.com/.

Positionering

De positionering is een van de belangrijkste aspecten binnen een startup. De positionering bepaalt namelijk welke doelgroep jij zult aanspreken. Het is hierbij belangrijk om te onthouden dat deze positionering door jouw gehele bedrijf zichtbaar is. Denk hierbij aan het uiterlijk van de website, maar ook aan de verpakkingen van jouw producten / diensten en je reclame uitingen. Zodra al deze factoren met elkaar matchen zal het bedrijf met haar positionering de gewenste doelgroep aanspreken. Wanneer jij op voorhand deze positionering al bedenkt zal het in het geheel van bedrijfsprocessen een stuk gemakkelijker zijn om dit door te voeren!