juni 17, 2021

Startupmix.nl

Dé startup blog van NL!

Wil je graag meer bewegen op kantoor? Dat kan zo

Bewegen op kantoor

Kantoordagen worden merendeels van de tijd zittend doorgebracht. Iedereen weet dat dit niet bevorderlijk is voor de gezondheid. Ieder lichaam heeft namelijk voldoende beweging nodig. Toch zijn er nog voldoende manieren om naast sporten aan meer beweging toe te komen. In dit artikel leg ik uit hoe je voor meer beweging zorgt op kantoor.

Koop een zit-sta bureau

Een effectieve manier om aan meer beweging te komen, is door gebruik te maken van een zit-sta bureau. Dit bureau maakt het mogelijk om zittend en staand werken af te wisselen. Door dit af te wisselen zorg je voor een betere doorbloeding van heel te lichaam. Er zijn tegenwoordig nog veel meer creatieve manieren om aan voldoende beweging te komen. Zo heb je ook een loopband-bureau of een fiets-bureau. 

Beweeg voldoende op kantoor

De meeste mensen die op kantoor werken, gaan er in hun pauzes even tussenuit. Vaak wordt er een rondje gelopen met andere collega’s. Dit is echter bij lange na nog niet genoeg beweging. Zo is het bijvoorbeeld aan te raden om voor een vraag even naar jouw collega toe te lopen. Het is ook mogelijk om elk uur een kleine pauze te nemen. Haal bijvoorbeeld voor de verandering een keer je eigen drinken. Eén keer drinken halen zorgt natuurlijk niet voor veel beweging, maar als je dit vaker op een dag doet en gedurende de week, zul je merken dat het absoluut een toegevoegde waarde heeft.

Beweeg voldoende buiten kantoor

Het is ook mogelijk om aan meer beweging te komen buiten werktijd. Neem bijvoorbeeld een keer de fiets als vervoersmiddel in plaats van de auto. Naast dat het helpt om meer beweging te krijgen, is het ook beter voor het milieu. Ben je genoodzaakt om met de auto of het OV naar werk te gaan? Dan is het ook mogelijk om de auto een parkeerplaats verderop te parkeren of om het stuk van het station naar kantoor te voet af te leggen.

Het is een feit dat iemand die werkt op kantoor een stuk minder aan beweging toekomt dan iemand die in bijvoorbeeld de bouw werkt. Het is echter geen excuus om helemaal niet te bewegen. Ik raad je daarom aan om de bovengenoemde tips toe te passen en om regelmatig naar de sportschool te gaan. Je zult merken dat dit goed is voor je gezondheid en de fitheid van jouw lichaam.